En ny markedsadgang kræver en forståelse af brugerne på det givne marked (historie, økonomi, politik, kultur, værdier, normer og kommunikative metoder osv.), hvordan handler brugerne online på det givne marked (hvilke tendenser ses der i markedet, hvilke andre muligheder eksisterer på markedet, og har de en anden købsadfærd etc.), og hvilke digitale processer og nødvendigheder er vigtige at have implementeret på virksomhedens digitale platform (sprog, valuta, moms, forsendelsespriser og muligheder, betalingsgateway, betalingsmetoder osv.) for at få succes.
SETTINGS udarbejder først og fremmest virksomheden en markedsanalyse af markedets overordnet forskelligheder fra hjemmemarkedet. Det være sig både på et samfundsmæssigt makroniveau og på det specifikke digitale mikroniveau. SETTINGS laver hertil en grundig rapport over de mange tiltag, som virksomheden bør implementere, hvis virksomheden ønsker bedst mulig start på det nye marked.
SETTINGS tilbyder også at lave en analyse af virksomhedens allerede eksisterende udenlandske markeder og rådgivning til, hvordan virksomheden kan implementere nye digitale processer og opnå succes eller yderligere succes på det givne marked.